نوشته شده توسط : jamshidi

دستگاه پركن مايعات غليظ به نوعي از دستگاه ها گفته شده كه براي پر كردن بطري ها و ظروف از مايعات غليظ استفاده مي شود.

دستگاه پركن مايعات غليظ در صنعت و كارخانه ها براي تزريق مواد غليظ به درون ظرف ها كه از حالت چسبندگي و يا به اصطلاح ويسكوزيته بالايي برخوردار هستند استفاده مي شود. بكارگيري اين دستگاه ها به تازگي مورد استقبال بسياري از توليدي ها قرار گرفته كه استفاده از آن در مقابل روش هاي سنتي بسيار مقرون به صرفه و آسان مي باشد.

انواع دستگاه پركن مايعات غليظ

همانطور كه گفته شد دستگاه پركن مايعات غليظ براي استفاده جهت تزريق مايعات غليظ استفاده مي شود و از آنجا كه مايعات غليظ براي جاري شدن نياز به نيروي بيشتري دارند نياز است تا از يك دستگاه با قدرت كافي استفاده شود.
دستگاه پركن مايعات غليظ در حال حاضر در مدل هاي پيستوني و پمپي ساخته مي شود. دستگاه پيستوني به علت برخورداري از سيلندر و پيستون توانايي انتقال مواد رقيق و غليظ را دارد كه در مقابل نمونه پمپي آن از عملكرد مناسب و دقت بهتري برخوردار خواهد بود.

نمونه هاي ديگري از دستگاه ها براي پركردن مايعات به كار برده مي شوند كه آن ها تنها مي توانند براي مايعات رقيق مورد استفاده قرار بگيرند و توانايي انتقال مايعات غليظ را ندارند. به همين جهت از دستگاه پركن مايعات غليظ به صورت پيستوني در اكثر موارد استفاده مي شود و آن هم به خاطر توانايي بالاي اين نوع دستگاه مي باشد. دستگاه پيستوني به صورت هاي اتوماتيك و نيمه اتوماتيك به كار گرفته مي شود.
حالت نيمه اتوماتيك اين دستگاه ها براي خط توليد هايي بوده كه برخي از فعاليت هاي آن توسط اپراتور به صورت دستي انجام مي شود. حالت اتوماتيك دستگاه پركن مايعات غليظ به صورت پيستوني براي مواردي مي باشد كه تمامي فرايند خط توليد بدون دخالت انسان انجام شده و در طي آن نوار نقاله محصولات را به سمت دستگاه هدايت مي كند.



:: برچسب‌ها: دستگاه پرکن مایعات ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()