راهنمای خرید ps4
نوشته شده توسط : jamshidi

خرید ps4، راهنمای انتخاب مدل

کنسول پلی استیشن از جمله دستگاه های بازی بی نظیر و پرطرفدار در دنیاست که در حال حاضر در دو طرح با مشخصات متفاوت در بازار عرضه میشوند:

در سال 2016 سونی از کنسول های جدیدش یعنی اسلیم و پرو رونمایی کرد. از لحاظ ابعادی عرض و طول اسلیم تقریبا برابر playstation معمولی هست. ارتفاع آن حدود 1.33 سانت کم شده است و حدود 50 درصد نسخه ی قبلی انرژی مصرف میکند.

اما پلی استیشن 4 پرو از نظر ظاهر نسبت به معمولی مقداری ضخیم تر شده و طول و عرض آن 2 سانتی متر بزرگتر شده و نیم کیلو هم به وزنش اضافه شده است.
از تغییرات چشمگیر این مدل پردازنده گرافیکی است که در اسلیم حدود 1.84 ترافلاپسی بود و در پرو به 4.2 ترافلاپس رسید. همچنین پردازنده پرو 30 درصد سریعتر شده است و توان مصرفی پرو از اسلیم بیشتر و حدود 310 وات است.

خرید PS4: هنوز هم ارزشش را دارد!

کنسول بازی سونی با نام ps4 از زمان عرضه در سال 2013 موفقیت بزرگی داشته است و یکی از پرفروش ترین کنسول های بازی تاریخ است. اما آیا هنوز ارزش خرید و هزینه در سال 2021 با ظهور کنسول های PS5 و Xbox Series X را دارد؟ در زیر ، ما به طور کامل مشخصات ، قیمت و خرید PS4 ارزان را بررسی می کنیم.

طراحی PS4

طراحی PS4 از زمان عرضه بسیار تغییر کرده است (نسخه چربی Playstation 4 ، که دیگر در دسترس نیست). هیچ نوری روی بدنه باریک PS4 وجود ندارد و لوگوی PlayStation هنوز روی آن ظاهر می شود. PS4 کمی نازک تر از Xbox One است و دو درگاه USB 3.0 در جلوی PS4 دارد که دو برابر 500 گیگابایت حافظه داخلی PS4 را تشکیل می دهد.

در پشت PS4 پورت HDMI ، ورودی AUX ، پورت LAN اترنت ، پورت نوری و پورت شارژر برای منبع تغذیه وجود دارد.

مشخصات PS4

  1. CPU: x86-64 AMD "جگوار" ، 8 هسته
  2. GPU 1.84 TFLOPS ، موتور مبتنی بر گرافیک AMD Radeon
  3. حافظه / رابط GDDR5 8 گیگابایت
  4. حجم ذخیره سازی 500 گیگابایت ، 1 ترابایت
  5. ابعاد خارجی تقریباً 265 x 39 x 288 میلی متر (عرض x ارتفاع x طول) (بدون احتساب بزرگترین افت)
  6. جرم تقریباً 2.1 کیلوگرم
  7. درایو BD / DVD (فقط خواندنی) BD x 6 CAV DVD x 8 CAV
  8. I/O 1 x USB 3.1 Gen1 x 2 AUX x 1
  9. اترنت (10BASE-T، 100BASE-TX، 1000BASE-T) x 1 IEEE 802.11 a/b/g/n/ac Bluetooth®v4.0
  10. قدرت AC 100-240V ، 50/60Hz
  11. حداکثر مصرف برق 165 وات
  12. دمای کار 5 - ° C - 35 ° C
  13. خروجی HDMI AV خروجی AV (خروجی HDR پشتیبانی می شود)
    منبع: وب سایت پلی استیشن

دسته کنترل PS4

سونی همیشه در طراحی گیم پد کنسول خود یک قدم جلوتر از مایکروسافت بوده است. می توان گفت که گیم پد PS4 یکی از کوچکترین در بین تمام کنسول ها است. برگزاری این بازی بدون توجه به اندازه دست شما بسیار آسان است و می توانید چندین ساعت بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. (در صورت مجاز بودن باتری کم!)

هر دکمه روی این دسته با ظرافت و دقت طراحی شده است. دکمه هوم در وسط دسته به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی و بدون نیاز به بستن بازی به صفحه اصلی دسترسی پیدا کنید. اهرم های کنترل روی دسته بسیار نرم و پاسخگو هستند ، اما مراقب باشید که زیاد سرسخت نباشید.

این کنسول همچنین دارای بلندگوی داخلی است که با برخی بازی ها کار می کند و فضای بازی را واقعی تر می کند. همچنین یک نوار در بالای دسته وجود دارد که در رنگ های مختلف در بازی های چند نفره وجود دارد ، اما شدت آن در تاریکی بسیار زیاد است.

جک هدفون استریو نیز در این کنسول گنجانده شده است که با آن می توانید هدفون خود را وصل کرده و در فاصله چند متری تلویزیون بدون کابل پخش کنید.

در مورد باتری PS4:

روی این دسته بی سیم یک پورت micro-USB قرار دارد که می توانید با کابل شارژ به دستگاه متصل شوید. (البته این کابل ها تقریباً منسوخ شده اند.) عمر باتری PS4 کمی ناامید کننده است و تا 4 ساعت پخش مداوم را پشتیبانی می کند.

عملکرد کلی PS4

برخلاف آخرین نسخه (ps4 pro) ، سونی پلی استیشن 4 حداکثر رزولوشن 1080p را به کاربر می دهد. رابط کاربری PS4 در اکثر موارد روان و راحت است ، اما بارگیری تعداد زیادی بازی می تواند شما را دیوانه کند! (از هارد دیسک به جای SSD استفاده کنید)

کیفیت تصویر بازی های PS4 در مدل Pro و نسخه Lite قابل مقایسه نیست ، اما این بدان معنا نیست که از بازی نسخه PS4 Lite لذت نخواهید برد. اگر هنوز از تلویزیون های 4K استفاده نمی کنید ، چیز زیادی برای از دست دادن با PS4 ندارید.

PS4 این روزها قوی ترین کنسول نیست ، اما هنوز هم در رنج قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه ها است.

بازی های حذاب PS4:

حتی با وجود PS5 موجود در بازار ، محدوده بازی های PS4 را نباید دست کم گرفت. حتی به گفته سونی ، تعداد زیادی بازی PS5 برای PS4 در بازار منتشر می شود ، بنابراین خیلی نگران از دست دادن بازی های محبوب نباشید. پلی استیشن همیشه در ارائه بازی های انحصاری اول شخص مانند Marvel's Spider-Man ، God of War ، Bloodborne ، عالی بوده است.

سونی همچنین تمرکز زیادی روی بازسازی بازی های قدیمی به یاد ماندنی مانند Crash ، Final Fantasy و PS4 کرده است. از نظر بازی های شخص سوم ، ایکس باکس وان ، مانند سونی ، از ترکیب قابل توجهی برخوردار است ، اما از نظر تولید بازی های انحصاری ، ایرادات مایکروسافت کاملاً آشکار است.

مزایای خرید PS4

  • طیف گسترده ای از بازی ها
  • این کنسول حداقل تا چند سال آینده همچنان قوی است.
  • منطقی تر از خرید Xbox One است.
  • طراحی زیبا
  • قیمت مناسب تر از خرید ps5
  • صدا را از طریق دکمه کنسول به درستی پخش کنید
  • اندازه و وزن کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود ، PS5 دارد

معایب خرید PS4

  • با ظهور PS5 ، تمام توجهات به کنسول جدید سونی معطوف شده است.
  • وضوح ps5 و ps4 pro بسیار بیشتر از این کنسول است.
  • زمان بارگذاری بازی ها زیاد است. (HDD به جای SSD)
  • PS4 عمر باتری طولانی ندارد! علاوه بر این ، با استفاده از میکرو USB به جای نوع C شارژ می شود.

قیمت پلی استیشن 4

قیمت این دستگاه تا حد زیادی به قیمت دلار بستگی دارد و دلار عامل اصلی تعیین کننده قیمت نهایی در ایران است. بنابر این قیمت دقیقی برای دستگاه نمتوان مشخص کرد و باید با توجه زمان خرید استعلام قیمت کرد و از قیمت نهایی مطمئن شد.

خرید ps4: جمعبندی

تفاوت اصلی پرو و اسلیم در همان پشتیبانی کردن پرو از رزولوشن 4k است که اگر تلویزیون 4k ندارید و فقط در حد تعداد محدودی بازی انجام میدهید نیازی نیست که پلی استیشن پرو بخرید.

اما اگر به بازی خیلی علاقه دارید و به صورت حرفه ای انواع بازی را انجام میدهید به شما توصیه میکنیم از مدل پرو استفاده کنید. از همین صفحه می توانید نسبت به تهیه دستگاه مورد علاقه خود اقدام نمایید.

منبع: فروشگاه ایکس باکس





:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: